نوشته شده توسط : محمدرضا محمدزاده

 اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى

پروردگارا! خود را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی،

نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ

 نمیتوانم پیغمبرت را بشناسم.پروردگارا! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر



:: موضوعات مرتبط: امام زمان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1053
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا محمدزاده

 

امروز از اسلام چیزی جز سیاست دو کشور نمانده است.....

بقیه کشور های مسلمان دستگاه سیاسی اسلامی درستی ندارند ومثل آل سعود ظاهرا مسلمان جلوه می دهند.

آن دو کشور ایران و ترکیه اند که دارای سیاستی اسلامی اند.............،......

در ایران سیاست از دیانت جدا نیست ودستگاه کار حکومتی یه دستگاه بر پایه دین مبین سلام است

بر خلف ایران در ترکیه سیاست بازی را از دیانت جدانموده اند ودستگاه کار حکومتی آن بر پایه نگاه های غربی،آمریکایی ست.

و به نظر شما کدام درست است ؟ آیا به راستی می بایست سیاست را تافته ای جدا بافته از دیانت خواند؟

خیرهیچگاه سیاست از دیانت  دور نبوده وبا هم هستند چنانکه حکومت های سلیمان ع وداوود ع وپیامبر ص وحضرت علی ع چیزی را نشان می دهد که حق جویان وعدالت خواهان از یک حکومت مقتدر می خواهند.

جداسازی این دو اصل در زمان معاویه لعنه الله علیه انجام شد به این معنی که نماز وعبادت در مسجد ودر فضای سیاسی اقتصادی غفقط و فقط سیاست....

در جامعه امروز بلاخص ترکیه سیاست از دیانت جداست اما در ایران و در رژیم صهیونیستی  سیاست از دیانت جدا نیست

حتی در بین مسیحیان دیانت در کلیسا و واتیکان خلاصه شده است.

صهیون ها که حریفی جدی در مقابل خود می بینند از هر تلا شی جهت فرو پاشی و جداسازی سیاست ودیانت در ایران و چند کشور پیرو این عملکرد فرو گذار نمی کنند .چنانکه برایشان خیلی مهم بود از میان کشور های اسلامی تحول یافته کدام راه ایران وکدام راه ترکیه را می پذیرد.

در این میان  عراق وسوریه دنباله رو راه ایران هستند پس صهیون هابا اختلاف افکنی بین عراقی ها و ایجاد ناامنی در سوریه به شدت با این روش مبارزه می کنند.

اما خدا می داند روزی برسد که خدا آخرین برگ برنده خدا را رو کند وسیاست ودیانت جان را به یگدیگر متصل کند

 

یامهدی

آخــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبتشکنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرین

 



:: موضوعات مرتبط: آخرالزمان , بت شکن , تازه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 1435
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 16 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا محمدزاده

   اكنون كه شرافت و فضيلتِ استغفار تا حدودى روشن گشت ، قبل از آن كه آثار و بركات اين ذكر پر بار را يادآور شويم ، خوب است بدانيم كه در چه صورت استغفار انسان، رنگ حقيقت به خود مى گيرد و با گفتن آن مى توان به تمام آثار و خواص استغفار دست يافت؟

   انسانى كه گناه كرده و از جادّه مستقيم دين و ولايت به انحراف كشيده شده، با اندك تأمّلى در مى يابد كه اگر به سوى خدا و احكام نورانى اسلام و مكتب پر بار اهل بيت (عليهم السلام) روى آورد و با خداى خود آشتى كند، خدا نيز از گذشته او چشم پوشيده و پشيمانى او را به عنوان كفّاره گناهانش پذيرفته و از عقوبت او صرف نظر مى فرمايد.

   توبه و بازگشت به سوى خدا، عبارت است از گرايش قلبى توبه كننده به نور معرفت و محبّت حقّ، و راه يابى به سرچشمه زلال هدايت و سعادت ; و نشان آن، ندامت باطنى و اظهارات شخص توبه كننده است. و بهترين لفظ براى اظهار اين ندامت، همان ذكر « استغفار » است كه خداوند در قرآن بدان سفارش كرده و از امّت پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) خواسته است

 

كه از اين راه ندامت خويش را اظهار كنند و از خداى خويش بخواهند كه از تقصير آنان در گذرد و باران رحمت و مغفرتش را بر جسم و جانشان فرود آورد.

   اين ذكر شريف در كلمات نورانى پيامبر و اهل بيتش (عليهم السلام) با تعابير گوناگون آمده است ، و هر تعبيرى حاكى از اظهار ندامت نسبت به گناه خاصّى است كه در طول هفته و ساعات شبانه روز به تعداد خاصّى بدان سفارش شده است، كه هر يك در جاى خود آثار فراوانى را به دنبال دارد و ما در انتهاى اين كتاب به نمونه هايى از آن اشاره خواهيم كرد.

   آنچه در اين جا مهم است ، اين كه اين اظهار ندامت و پشيمانى در صورتى رنگ حقيقت به خود مى گيرد كه از دل برخاسته و در عمل نيز آثارش آشكار گردد. امّا كسى كه در حال گناه، يا مصمّم بر تكرار گناهى است و نسبت به آن استغفار مى كند ، مثل كسى است كه خداى خود را به باد تمسخر گرفته باشد .

   امام صادق (عليه السلام) در سخن زيبايى به اين نكته اشاره كرده ، مى فرمايند:

اَلتّائِبُ مِنَ الذَّنْبِ كَمَنْ لا ذَنْبَ لَهُ، وَ الْمُقيمُ عَلى ذَنْب وَ هُوَ يَسْتَغْفِرُ كَالْمُسْتَهْزِءِ .(1)

كسى كه از گناهى توبه كند ، مثل كسى است كه گناهى بر او نوشته نشده است ; و كسى كه گناهى را ادامه مى دهد و در عين حال نسبت به آن استغفار مى كند مثل كسى است كه ( خداى خودش را ) مسخره مى كند .

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

   1 ـ مستدرك سفينة البحار، ج 7، ص 601 .

 

  

 

 

 استغفار واقعى كدام است؟



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1113
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا محمدزاده

نقش حياتى استغفار در زندگى

   با روشن شدن آثار سويى كه انحرافات فكرى و عملى در وجود انسان دارد ، هر انسان عاقلى با اندك تأملى در مى يابد كه لذّت گناه بسيار آنى و زودگذر است ، ولى آثار شوم آن يك عمر دامنگير او مى شود و زندگى مادى و معنويش را براى هميشه به خطر مى اندازد ; پس چه بهتر كه اگر گناهى از او سر زد بلافاصله از خواب غفلت بيدار شده و براى رهايى از نكبت هاى اعمال زشتش كه هر آن و لحظه ، جان و دل او را تهديد كرده و هستى او را به پرتگاه درّه هاى شقاوت و نگون بختى نزديك و نزديكتر مى سازد ; به درگاه خدا پناه آورَد و از آن ذات مهربان و آمرزنده بخواهد كه از لغزش هاى او صرف نظر كند و قلم عفو بر جرايم اعمالش بكشد ، تا ويرانى هايى كه در اثر كردار زشت و ناپسندش ، در دين و دنياى او وارد گشته اصلاح فرمايد ; و نعمت هايى را كه بدين خاطر از دست داده به او برگرداند ; و دل و جان او را كه به ظلمت گناه تاريك شده است ، به نور توبه و مغفرت روشن سازد ; و از عقوبت هايى كه براى او در نظر گرفته است ، صرف نظر فرمايد.

 

 

   اميرالمؤمنين (عليه السلام) در سخن زيبايى كه دل هر خفته اى را بيدار مى كند ، مى فرمايند:

وَ أَيْمُ اللهِ ما كانَ قَوْمٌ قَطُّ فى غَضِّ نِعْمَة مِنْ عَيْش فَزالَ عَنْهُم إِلاّ بِذُنُوب إِجتَرحُوها، لاَِنَّ اللهَ تَعالى لَيْسَ بِظَلاّم لِلْعَبيد، وَ لَوْ أَنَّ النّاسَ حينَ تَنْزِلُ بِهِم النِّقَم ، وَ تَزُولُ عَنْهُم النِّعَمَ ، فَزَعُوا إِلى رَبِّهِمْ بِصِدْق مِنْ نِيّاتِهِمْ ، وَ وَلَه مِنْ قُلُوبِهِم ، لَرَدَّ عَلَيْهِم كُلَّ شارِد وَ أَصْلَحَ لَهُمْ كُلَّ فاسِد .(1)

به خدا سوگند هر جمعيتى كه از طراوات نعمتى كامياب باشند ، اين نعمت از آن ها گرفته نمى شود مگر به خاطر گناهانى كه انجام داده اند، چرا كه خداوند ، به بندگانش ظلم نمى كند.

اگر مردم در آن هنگام كه سختى و بلا بر آنان نازل شده و نعمت ها از آن ها گرفته مى شود، با نيّتهايى پاك و راستين ، و دلهايى سرگشته و اندوهگين ، به درگاه پروردگار خويش پناه آورند ( و نجات خويش را از بلاها و ناروايى هايى كه دامنگيرشان شده ، بخواهند ) خدا هر از دست رفته اى را به آن ها برگرداند و هر خراب شده اى را برايشان آباد كند !

   بنا بر اين كسانى كه در مسايل دنيوى خويش گرفتار مشكلات و سختى هايى هستند ، يا در مسايل معنوى و توفيقات علمى خويش عقب افتادگى هايى دارند، نبايد از نقش مهم و حياتىِ افكار و اعمال ناپسندشان

ارواحنا فداه آماده و مهيّا سازد.

 

( حال كه ، فتح و پيروزى خدا نصيبتان گشته است ) پروردگارت را تسبيح و حمد كن و از او آمرزش بخواه ( استغفار كن ) كه او بسيار توبه پذير است .

   در جاى ديگرى به او دستور صبر و پايدارى داده و سپس سفارش به استغفار كرده و مى فرمايد:

( فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنْبِكَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ بِالْعَشِىِّ وَالاِْبْكارِ ) .(1)ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

( اى پيامبر ) صبر و شكيبايى پيشه كن كه وعده خدا حق است و براى گناهت استغفار كن و در صبح و شام تسبيح و حمد پروردگارت را به جا آور .

   آيا استغفار پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) از گناه بود؟ !

 

   1 ـ بحارالأنوار ، ج 70 ، ص 364 .

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1347
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا محمدزاده

 

آشــــــتی با خدا و امــام زمان

.............................................................

 

 

چه زيباست كه انسان همه چيز را تجربه كند و اگر برايش امكان ندارد از تجربه ديگران استفاده كند.

   شما كه دوست داريد همه چيز را بيازماييد و چه بسا در اين راه خسارت هايى را نيز بدوش كشيد ، اين بار بياييد فرمايش هاى خدا و رسول و امامان پاك (عليهم السلام) در باره توبه و استغفار و بازگشت به سوى خدا را باور كنيد و اين تجربه ديرينه را در زندگى به كار گيريد. و اگر كوچك ترين ترديدى داريد خود تجربه كنيد ; چه آنچه از علم برتر است ، تجربه است!

   اگر در زندگى خويش گرفتارى و آشفتگى داريد ، و خود را از مشكلات زمانه و سختى هاى دوران غيبت در امان نمى بينيد ، اگر تشنه ديدار امام زمانتان (عليه السلام) هستيد و تحمّل فراق آن مولاى مهربان را نداريد، از آثار شوم گناهان و پى آمدهاى تلخِ تجاوز از حدود خداوند غافل نشويد و بركات ندامت از كردار ناشايست و اظهار پشيمانى از گناهان يعنى: استغفار را ناديده نگيريد.

   بياييد براى درك حقيقت آشتى با خدا و امام زمان (عليه السلام)، و دست يافتن بهآثار و بركاتش ، ابتدا نقش حياتى استغفار و ارزش والاى اظهار ندامت را در مكتب وحى بفهميم و راه آشتى كردن و بازگشتِ به سوى خدا را آموخته ، معناى توبه و استغفار را فهميده ، با شروط آن آشنا شده ، از موانع پذيرش آن آگاه گشته و اسرار و رموز آن را فرا گيريم ; سپس ندامت قلبى خود را به خداى مهربان اظهار كرده و با تكرار ذكر مبارك استغفار به آثار پر بار مادّى و بركات بى انتهاى معنويش دست يافته و شيرينى اظهار ندامت را در ذائقه خويش تجربه كنيم. آنگاه با اشتياقى بى امان ، در جستجوى اوقات برتر استغفار و انواع بهتر عذرخواهى برآييم.

   اين نوشتار ، شما را در دست يابى به اين هدفِ عالى يارى مى كند.

بازگشت بى شكست

   جمعه شبى آن دم كه از نيمه گذشته بود ، در پيچ و خم تاريك وخموش كوچه هاى خوش بختى و سعادت ، جوانى افتان و خيزان ، سرگشته و حيران ، وحشتزده و نالان ! در جستجوى سوسوى نورى مى دويد كه از روزنه هاى تاريكى ها مى دميد.

   نورى كه طَبق طَبق مرواريد علم و دانش ارمغان مى آورد كه در صدف هاى كمال و فضيلت جاى گرفته بودند و بر روى سجاده هاى سبز محبّت افتاده و به دست فرشته هاى بهشتى داده مى شد تا با خود به آسمان زيباى معنويت بالا برند ; جايى كه اشكِ خسته دلانِ كوىِ يار را پُر بها خريدارند .

   ناگاه شبنم اشكش بر گونه هاى خسته و بى رمقش غلتيد و با همه يأس و نااميدى صدايى را شنيد كه از صداى بلبل دل انگيزتر و از وصل محبوب زيباروى دلپذيرتر بود :

اى گمشده وادى تاريكِ شب ها ، اى سرگشته صحراى مخوفِ معصيت ها ، اى لب تشنه افتاده در كويرِ سوزانِ شهوت ها ، اى بنده لرزيده ازطوفان سرد و شوم غفلت ها ، اى جوان در مانده در پشت در زندان يأس و نااميدى ها ; بيا با من باش تا من هم با تو باشم ، بيا دوستم بدار تا من هم دوستت بدارم ، بيا در آغوش مهر و رحمتم بياساى تا آمرزش من هم تو را بنوازد .

بيا و برگرد كه اگر بازگردى مى پذيرمت و با دستان مهربانِ مغفرتم دست هاى خسته و ترك خورده از سردى گناه تو را مى گيرم . بيا و با يك دنيا اميد از دروازه توبه گذر نما ، در شهر زيباى استغفار قدم بگذار ، در كوثر گريه از خوف خدايت غسلى كن و از تابش طلايى خورشيد آشتى با خداى خويش ، نورى برگير ; آنگاه ، با زلالِ اشكِ ندامت وضويى بساز ، صحيفه استغفار را ورق بزن و صفحه صفحه اش را با دقت بخوان ; كه در اين حريم مبارك ، چشمه سارهاى خشك شده اميد به جوش آمده ، نهرهاى ساكت و آرام عبوديت به جريان افتاده و سر زمين خشكيده روح انسان سيراب مى گردد .

اينجا مرغِ در قفس مانده جان آدمى رها گرديده و در آسمان معنويت به پرواز در مى آيد . و از همين جاست كه درهاى آهنين زندان لغزش و خطا باز گشته و تن خسته و بى رمقِ زندانيانِ گنهكار ، جانى تازه مى گيرد .

اينجا بادبانِ كشتى شكست خورده ايمان به لرزه افتاده و به سوى جزيره اوج و شكوفايى به حركت در مى آيد .

آرى ، اينجا وادى پر نور غفرانِ «غفّار الذّنوب » و اقيانوس بى كران رحمت « ارحم الرّاحمين » است . 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , امام زمان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1078
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 10 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا محمدزاده

 او تنها 18سال زندگی کرد چند روز پس از پدرش. مگر چه گذشت بر دخت عزیزپدر که اینچنین در اول جوانی قد کمان شد.

اعتراف


فاطمه دست هایش راجلوی درخانه گرفته بود ونمی گذاشت در باز شود.اورا به یکسو افکندم.راه بر من گرفت با تازیانه بر دست هایش زدم که از شدت درد ناله وفریادش بلند شد.در این خال تصمیم گرفتم که قدری نرم شوم واز درب خانه برگردم.در این هنگام به یاد دشمنی علی وحرص وطمع او در ریختن خون بزرگان عرب ونیرنگ وسحر محمد افتادم.بعد لگدی محکم بر در زدم.وی که محکم به در چسبیده بود تا باز نشود فریادی زد که پنداشتم مدینه زیرو رو شدوصدا زد:ای پدر ای رسول خدا ببین با حبیبه تو ودخترت چگونه رفتار می شود

آه ای فضه مرا بگیر به خدا فرزندی که در شکم داشتم کشته شد.


 



:: موضوعات مرتبط: مناسبت ها , ائمه اطهر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1850
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدرضا محمدزاده

 

 

امسال سال فرج است اگر خواستار آن باشیم..........

سال ها گذشت او نیامد .... چرا اودر نود و دو مین سال صده 13 نیاید

اللهم عجل لولیک الفرج

 

امام جعفر صادق می فرماید:

نوروز روزی ست که قائم ما ظهور می کند ودر این روز بر دجال چیره می شود واورا در کنار کوفه دار می زند هیچ نوروزی نمی رسد مگر اینکه مادر امتظار فرج هستیم
 

بحار الانوار ج56ص120
 



:: بازدید از این مطلب : 1307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 فروردين 1392 | نظرات ()